طرز تهیه پاستا پستو رژیمی به روش ایتالیایی با مرغ و قارچ برای یک وعده سالم

از غذاهای محبوب در بین جوانان که در منو اکثر رستورانها نیز همیشه موجود است، پاستا می باشد که در ادامه این مطلب برای شما طرز تهیه پاستا پستو رژیمی به روش ایتالیایی با مرغ و قارچ را بیان خواهیم کرد که برای یک وعده سالم گزینه بسیار مناسبی است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه پاستا پستو رژیمی به روش ایتالیایی با مرغ و قارچ برای یک وعده سالم

پاستا پستو رژیمی

پاستا پستو رژیمی پاستا پستو معمولا با یک سس متفاوت ترکیب و سرو می شود که طرز درست کردن این سس و مواد تشکیل دهنده آن از تنوع و گوناگونی بسیاری برخورار است.

در این قسمت می خواهیم یک پاستا پستو رژیمی را با یک سس فوق العاده و کاملا گیاهی به شما آموزش دهیم و با اطمینان خواهیم گفت که این غذا به خاطر طعم بی نظیری که دارد، علاوه بر افراد گیاهخوار و کسانی که رژیم گیاهی دارند، مورد علاقه سایر افراد عادی هم قرار می گیرد.

مهمترین بخش این پاستا همان چاشنی آن است که به صورت یک سس به غذا اضافه می شود و شما برای تهیه این چاشنی رژیمی نیاز به مواد اولیه شامل روغن زیتون به مقدار لازم، سبزیجات دلخواه به خصوص ریحان به مقدار زیاد، سیر یک یا دو حبه کوچک، آب لیمو تازه چند قاشق غذاخوری، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم دارید.

علاوه بر موارد بالا از آجیلی به اسم دانه های کاج هم در ترکیب سسهای پستو استفاده می کنند که به دلیل کمیاب بودن می توانید از مغز گردو و تخمه آفتابگردان یا تخمه کدو هم به جای آن استفاده کنید.

این چاشنی خوش عطر و بو در یک غذاساز تهیه می شود، چون باید کاملا ترکیب و ریز و یک دست شوند تا به شکل یک سس غلیظ در بیایند و به همین منظور ابتدا دانه های خوراکی خود را به همراه سیر و ادویه ها و آبلیمو در دستگاه غذاسازتان بریزید و خوب میکس نمایید.

پس از آن هم ریحانهای تازه را افزوده و کمی هم بزنید و در مرحله آخر هم روغن زیتون را که به نرم شدن بافت سس بسیار کمک می کند، به موادتان اضافه کنید و به اندازه ای از آن بریزید که به غلظت مورد نظرتان برسد و سپس به خوبی مخلوط نمایید.

در نهایت سس شما آماده است و می توانید به پاستا خود اضافه کرده و یک پاستا پستو رژیمی درجه یک آماده سرو داشته باشید.

لازم به ذکر است که مدت زمان ماندگاری سسهای پستو معمولا دو الی سه روز در یخچال می باشد و دقت فرمایید که بیشتر از این مدت، آن را نگهداری نکنید.

طرز تهیه پاستا پستو با مرغ

طرز تهیه پاستا پستو با مرغ از آن جایی که پاستاها همیشه جزو محبوب ترین غذاها در بین مردم محسوب می شوند، ما در این قسمت از مطلب قصد داریم تا هر آنچه شما برای درست کردن یک پاستای درجه یک نیاز دارید را با همه فوت و فنهای حرفه ای آن، برایتان شرح دهیم و مطمئن باشید که این طرز تهیه پاستا پستو با مرغ فوق العاده خواهد بود و پیشنهاد می شود با این دستور حتما آن را درست کرده و امتحان کنید و از طعم رویایی آن لذت ببرید.

برای این کار شما نیاز به مواد اولیه ای همچون یک بسته پاستا، مرغ به میزان دلخواه، سیر یک حبه متوسط، گردو به مقدار دلخواه، چند عدد برگ ریحان، چند عدد قارچ تازه، روغن زیتون، پنیر پارمزان پودری و ادویه های مورد نیاز دارید.

در مرحله اول بهتر است قابلمه خود را پر از آب کرده و روی حرارت بگذارید تا به مرحله جوش آمدن برسد و در این فاصله مشغول به تهیه مواد آن شوید.

سینه مرغ را که کاملا شسته و تمیز کرده اید، باید به قطعات کوچک و هم اندازه برش دهید و درون یک ظرف مناسب مانند ماهیتابه تفت دهید و برای این کار هم به مقدار اندکی روغن نیاز دارید تا مرغها با شعله ملایم پخته شوند و کمی تغییر رنگ بدهند.

سپس قارچهای شسته را به صورت ورقه های نسبتا نازک در بیاورید و به ماهیتابه اضافه کنید و خوب هم بزنید و بعد از آن هم نوبت اضافه کردن ادویه هایی مثل نمک، فلفل، پودر سیر و … می رسد که باید به خوبی ترکیب شوند و مزه آنها به خورد موادتان بروند و پس از آن درب ظرف خود را گذاشته و چند دقیقه اجازه دهید تا مواد به مرحله آب انداختن برسند و به آرامی بپزند.

حال به مرحله تهیه سس پستو می رسیم که در این قسمت باید مواد با هم ترکیب و میکس شوند و به همین خاطر مواد سستان از جمله گردوها، سبزی ریحان، سیر و پودر پارمزان را درون دستگاه همزن یا میکسر خود قرار داده و تا مرحله پوره شدن ترکیب نمایید و پس از آن هم روغن زیتون را کم کم ریخته تا به یک غلظت خوب برسد.

حال پاستا را درون آب به جوش آمده بریزید و معمولا مدت زمانی که نیاز است تا پخته و آماده شوند، حدودا ده تا پانزده دقیقه است و پس از این تایم باید آبکشی شوند و بعد به مواد از قبل آماده شده اضافه گردند.

پس از ترکیب کردن آنها با هم، کمی مهلت دهید تا طعمها با هم ترکیب و به اصطلاح به خورد همدیگر بروند و سپس می توانید پاستای خود را در ظرف مناسب کشیده و با ریحان و کمی پودر پنیر پارمزان تزیین کنید و سپس در کنار عزیزانتان میل نمایید.

باید خدمتتان یادآور شویم که پاستا پس از آبکشی و افزوده شدن به مواد، دیگر نیازی به پخت مجدد و حرارت دادن ندارد و کاملا پخته و آماده مصرف می باشد.

امیدواریم این غذای سالم و کامل را که سرشار از پروتئین می باشد، حتما درست کنید و طعم جدید و عالی این غذا را برای خانواده و سفره های خود به ارمغان بیاورید.

این غذای خوش طعم یک وعده کامل برای ناهار یا شام به شمار می رود و در برخی موارد هم افراد پاستا را به عنوان میان وعده های خود به کار می برند.

همانطور که در بالا اشاره شد، با تغییر در سس پستو می توان این غذا را کاملا مناسب افرادی تهیه کرد که رژیم لاغری و تناسب اندام دارند و این کار با حذف پنیر پارمزان و گوشت آن و اضافه کردن سبزیجات بیشتر امکان پذیر است و سطح کالری غذا به شدت پایین می آید.

شما می توانید انواع پاستاهای درجه یک را با قیمتی استثنایی به صورت آنلاین سفارش داده و در محل دلخواه تحویل بگیرید و بدینگونه از خدمات خرید و فروش اینترنتی و غیر حضوری استفاده لازم را داشته باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما